Wieneke de Leeuw

Over Wieneke de Leeuw

033 - 2863141

Ik woon al bijna 30 jaar in Woudenberg, waar mijn twee kinderen zijn opgegroeid.

Zelf ben ik jarenlang werkzaam (geweest) binnen  het speciaal onderwijs, GGZ en binnen mijn eigen praktijk met kinderen, jongeren en gezinnen. Daarnaast actief binnen de vakbond en cultuur en al 15 jaar binnen de PvdA Woudenberg.  Verwondering en ontspanning binnen de natuur speelt al vanaf mijn kleutertijd een belangrijke rol in mijn leven.

Mijn hart gaat uit naar een goede laagdrempelige betaalbare zorg, afgestemd op de cliënt,  voor jong en oud, liefst op korte afstand binnen ons dorp. Dat scheelt inwoners veel energie en reistijd. Zaken en kosten die men beter kan besteden aan herstel.

Maar in betaalbare zorg hebben wij als gemeente ook onze eigen verantwoordelijkheid. We stellen terecht onze eisen bij aanbestedingen, maar we kunnen zelf ook wel uitrekenen,  dat als wij eisen dat er extra rapportages, verzekeringen, nascholingen en registraties vereist worden,  dat dit wel betaald moet kunnen worden uit het uurloon.

We weten ook dat als thuiszorgverleners, “zorg”moeten verlenen,  zij geen kopzorgen moeten hebben. Ook deze medewerkers willen zekerheid in inkomen en daardoor voor (t)huis kunnen zorgen.  Niet voor niets heeft de landelijke PvdA er bijvoorbeeld voor gezorgd dat schoonmakers weer in overheidsdienst komen.

Laten we voor vooral naar langere termijn oplossingen kijken ipv alleen naar morgen.

Solidariteit en zorg naar elkaar, gezond op eigen benen kunnen staan, voor jong en oud,

daar sta ik de komende 4 jaar voor.