We gaan verder

19 maart 2017

‘Een bittere avond’. Zo noemde Lodewijk Asscher de uitslag voor de PvdA van de verkiezingen voor de Tweede Kamer.

Een terechte analyse omdat niet alleen de PvdA tot de kleinere partijen is gaan behoren maar ook omdat het totale linkse spectrum is verkleind.

Het is niet gelukt om duidelijk te maken dat de PvdA de VVD heeft tegen gehouden om te komen met nog bitterder maatregelen.

Ook is duidelijk dat van de PvdA verwacht wordt dat zij zich steviger houden aan de principes van solidariteit, een rechtvaardige inkomensverdeling, een perspectiefbiedende benadering van hen die veiligheid in ons land zoeken, een duurzaam land en versteviging van de sociale woningbouw. Om maar een aantal thema’s te noemen.

Over een jaar zijn de verkiezingen voor de gemeenteraad van Woudenberg.

De komende tijd moeten we ons stevig inzetten om te laten zien dat wij gaan voor wat we in ons afgelopen verkiezingsprogramma hebben staan: duurzaamheid, solidaire zorg, sociale woningbouw.

We gaan, samen met GroenLinks, een stevig progressief verkiezingsprogramma schrijven waarmee we ons richten op alle Woudenbergers die staan voor reële vernieuwende alternatieven .

Als we de lokale uitslag bekijken moeten we ons niet meteen rijk rekenen met de optelsom van linkse partijen waardoor twee zetels berekend zouden kunnen worden. In en buiten de raad moeten we daarvoor werken.

Vanaf vandaag gaan we werken aan de toekomst voor Woudenberg.

En dat doen we samen omdat we alleen dan kracht tonen.

Sierd Smit fractievoorzitter PvdA-Woudenberg